مقالات

مهم ترین مشکلات جنسی مردان و عوامل ایجاد کننده آن

مهم ترین موارد مشکلات جنسی مردان

مهم ترین مشکلات جنسی مردان وعوامل ایجاد کننده آن :

1-اشکال داشتن در نعوظ ونگهداری آن وعوامل ایجاد کننده ان ( Erectile dysfunction and Impotence ): این عارضه مورد توجه زیادی قرار گرفته، اما بسیاری از مردان همزمان از مشکلات دیگر از جمله سرعت انزال رنج می‌برند که این موضوع می‌تواند به ضعف نعوظ ونگهداری آن منجر شود. باید گفت که این مشکل بدلیل عدم جریان خون کافی در آلت روی می‌دهد و بسیاری از بیماری‌ها از جمله بیماری‌های عروق خونی، اختلالات تیرویید، قند و فشار خون از عمده دلایل آن می‌باشند.

نگرانی، استرس، افسردگی و سایر دلایل روحی و روانی از دیگر بیماری‌های موثر بر اشکال در داشتن نعوظ ونگهداری آن هستند.

در کل ضعف در نعوظ ونگهداری آن شایعترین بیماری در بین مردان بالای 50 سال می‌باشد هرچند که این موضوع می‌تواند در تمامی رده‌های سنی دیده شود.

2- عوامل ایجاد کننده سرعت انزال یا زود انزالی در مردان ( Premature Ejaculation ): در صورتی که مردی قبل یا بلافاصله پس از شروع فعالیت جنسی دچار انزال شود دارای عارضه سرعت انزال یا زود انزالی می‌باشد. اگر چه این عارضه در مردان جوان بیشتر رویت می‌شود اما ممکن است در همه سنین مشاهده گردد.

سرعت انزال (زود انزالی) در مردان مسن علامت شروع ضعف نعوظ و یا بیماری روحی می‌باشد.

3- اشکال در رسیدن به ارگاسم ویا تاخیر در انزال در مردان ( Delayed Ejaculation ):  هرگاه مردی در جریان آمیزش جنسی به اوج لذت جنسی نرسیده ویا اینکه بسیار دیر می‌رسد دارای عارضه تاخیر در انزال بوده و این امر می‌تواند در اثر آسیب به اعصاب فرد یا ابتلا به بیماری تیروئید صورت پذیرد که برای رفع این عارضه بایستی عامل بوجود آورنده آن را درمان نمود.

4– بیماری پیرونی یا خمیدگی وانحراف الت تناسلی وایجاد نعوظ دردناک ( Peronei’s disease ): این بیماری باعث خمیدگی وانحراف آلت تناسلی و ایجاد نعوظ دردناک می‌گردد که برای درمان می‌بایست به جراحان و متخصصین بیماری‌های مجاری ادرار مراجعه نمود.

5- کاهش میل جنسی مردان در اثر پایین بودن میزان تستوسترون خون ( Frigidity due to low testosterone ): سطح ترشح هورمون تستوسترون در 18 سالگی بیشترین مقدار در طول حیات هر مرد می‌باشد که از حدود 30-40 سالگی در هر سال سطح این هورمون در خون به میزان 1% کاهش می‌یابد که بجز در برخی از افراد،کاهش سطح این هورمون نمی‌تواند باعث ایجاد مشکلات و عوارض جنسی در عموم مردان گردد.

در صورتی که فردی با کاهش میل جنسی، ضعف نعوظ، خستگی و چربی ناحیه شکم روبرو باشد لازم است با انجام آزمایش خون از سطح هورمون تستوسترون حود مطلع شده و در صورت کاهش، آن را کنترل نماید.

6-کاهش میل جنسی در اثر استرس و مشکلات روحی ( Frigidity due to mental issues and stress ): گرچه بیشتر مردان تمایلی به صحبت در این خصوص ندارند اما این عارضه در بین آنان بسیار شایع است.  ریشه میل جنسی پایین در ترس، نگرانی و استرس ناشی از دیگر مشکلات جنسی (بعنوان مثال سرعت انزال) یا مشکلات در روابط زناشویی و دیگر مسایل روحی روانی می‌باشد.

بیماری‌هایی از جمله بیماری قند، بیماری‌های کلیه، افسردگی، بیماری پارکینسون و عوارض جانبی برخی از داروهای تجویز شده برای درمان بیماری‌های فوق، باعث کاهش میل جنسی می‌گردد که می‌بایستی این موضوع را با پزشک متخصص در میان گذاشت.

در صورتی که کاهش سطح تستوسترون خون علت کاهش میل جنسی باشد می‌توان آن را ترمیم نمود.

افسردگی از دیگر عوامل کاهش میل جنسی است که باید با پزشک متخصص و همسر جهت پیدا نمودن علل و رفع آن اقدام نمود.

انجام اعمال جنسی برای سلامتی و داشتن یک زندگی سالم بسیار مهم است و نه تنها این موضوع در بین مردان صادق است بلکه اگر مردی دارای مشکلات فوق باشد همسر او نیز به نوعی دچار مشکلات روحی روانی می‌گردد.

مشکلات جنسی گاهی نشانه جدی از وجود سایر بیماری‌ها از جمله بیماری قلبی می‌باشد و افراد در بیان این مشکلات و مطرح نمودن آن به پزشک نبایستی دچار شرم باشند و یقین داشته باشند وقتی مشکل به درستی تشخیص داده شود راههای بسیاری برای بهبود سلامت جنسی وجود خواهد داشت.

7-از مردی افتادن یا مشکل جنسی مردان در اثرجابجایی استقرار لی بیدو یا تغییر محل میل جنسی (  Libido dislocation ): این بخش از مطلب حاضر را در کمتر منبعی که در این باره نوشته شده است می‌توان یافت. با این وجود موارد بسیاری از این عارضه دربین مردان وجود دارد که زندگی آنها را تبدیل به جهنم می نماید.

تغییر شکل حالت نعوظ و ایجاد نعوظ در نواحی بین کیسه بیضه و مقعد در حالت نعوظ آلت تناسلی که ناشی از آسیب های وارده به قسمت سر آلت، حشفه یا گلانس می‌باشد را جابجایی استقرار لی بیدو یا میل جنسی می‌گویند که این عارضه در اثر خود ارضائی مفرط  ( Excessive Masturbation )، ختنه در نوزادی و کودکی ( Circumcision ) و همینطور پایین افتادن سطح هورمون تستوسترون در خون به وجود آمده و باعث برعکس شدن تثبیت قوای جنسی خواهد شد.

در این حالت هرچه مبادرت به عمل جنسی بیشتر شود و یا انزال صورت گیرد، در حالیکه فرد میزان لذت کمی را تجربه می‌کند، لی بیدو مسیر عکس فرایند تکامل جنسی را در نظریه فروید طی خواهد نمود.

ادامه فعالیت های جنسی بدون درمان این عارضه منجر به از دست دادن کامل تمایل به جنس مخالف و ایجاد مشکلات عصبی، مشکلات حرکتی وحتی صحبت کردن فرد مبتلا خواهد شد که با تمسخر فرد مبتلا در اجتماع، بیماری عصبی وی نیز تشدید می‌گردد.

بمنظور بهبود ودرمان این وضعیت می‌بایست تا مدتها از عمل نزدیکی و انجام هر عاملی که باعث انزال شود خودداری نمود. درکل درمان این عارضه سخت وزمان بر خواهد بود و ما در ادامه این مطلب در خصوص درمان آن مطالبی را ارایه خواهیم داد.

8- کوچک شدن الت تناسلی یا چروکیدگی الت و ضعف جنسی مردان در اثر چروکیده‌گی آلت تناسلی ( Penis Shrinkage ):  وقتی صحبت از چروکیده گی آلت می‌شود بسیاری از ما بیاد یک دوش اب سرد و یا شنا در آب سرد می‌افتیم. در این مواقع این امر بسیار طبیعی است اما در موارد دیگر چروکیده گی آلت دلایل دیگری دارد و نوعی بیماری محسوب می‌شود.

چروکیده‌گی آلت تناسلی در بعضی از موارد دائمی است که در نتیجه برخی بیماری‌ها بوجود می‌آید و در بقیه موارد بخاطر داشتن عادات زندگی ناسالم روی می‌دهد. از عوامل دیگر چروکیده‌گی آلت تناسلی ، عوارض پیری و بزرگسالی می‌باشد.

دو تغییر مهم در اثر سن در آلت تناسلی مردان روی می‌دهد. اول کاهش جریان خون که باعث تغییر رنگ سر آلت در طول زمان شده و دوم پایین افتادن سطح تستوسترون خون که باعث کم شدن موهای زهار می‌گردد. این موارد باعث چروکیده‌گی آلت در بزرگسالی خواهد بود.

از سایر عوامل چروکیده‌گی آلت تناسلی مردان می‌توان به خود ارضائی مفرط( Excessive Masturbation )، چاقی، بیماری پیرونی و همچنین کشیدن سیگار اشاره نمود. جلوگیری از این حالت با جایگزینی عادات غذایی سالم، کاهش وزن با ورزش، کنترل عوارض جانبی داروهای مصرفی، نوشیدن آب کافی، ترک مصرف الکل، پوشیدن لباسهای زیر گشاد و ماساژ روزانه آلت با روغن سیاهدانه یا پماد گیاهی اختصاصی امکان پذیر خواهد بود.توضیح اینکه لازم است بعد از ماساژ حتما ادرار کنید تا از الودگی احتمالی مجرای ادرار جلوگیری شود. در صورت نیاز به تهیه پماد گیاهی فوق موارد درخواست را از طریق روبیکا manhoodfix@  با ما درمیان بگذارید.

6 نظر در “مهم ترین مشکلات جنسی مردان و عوامل ایجاد کننده آن

  1. محمد زمانی گفت:

    بسیار عالی ممنون از مطا لب ارزنده شما

  2. امیر میرزا بیگی گفت:

    خیلی آموزنده بود متشکرم

  3. مصطفی طالبی گفت:

    خیلی عالی بود ممنون

    1. علی گفت:

      اطلاعات بسیار آموزنده بود ممنونم ا سایت خوبتون

  4. محسن گفت:

    سلام دکتر آیا دارویی موثر برای رفع چروکیدگی …هست و چگونه می شود خرید کرد

    1. manhoodfix.com گفت:

      سلام ومرسی از اظهار لطف ،همانطوریکه در بخش درمان شرح داده ام ،ماساژ روزانه دوبار با روغن سیاهدانه بسیار مفید هست،همچنین برای تقویت حس جنسی وسلامت ان ماساژ هر ۶ ساعت یکبار با ترکیب اختصاصی که از طریق ارتباط با ما میتوانید تهیه کنید،بیاد داشته باشید که هرگز انزال صورت نگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *